torsdag, december 22, 2011

Nötig ischoklad

Fina formar, juliga nötter, kvalitetskokosolja (absolut inte silverpaketet från affären) och kvalitetschoklad (absolut inte billig blockchoklad) så får man perfekt ischoklad till jul. Ja jag vet, jag är en snobb ibland, iaf när det kommer till bra råvaror. Så ska du nu göra ischoklad så se nu till att ha en bra kokosolja och en bra choklad så blir det inte sån där äcklig ischoklad som lämnar kvar en hinna i munnen.

Ingredienser:
100 g kvalitetschoklad (jag tog 70% ekologisk)
50 g kvalitetskokosolja (jag tog Reneé Voltaires)
Några nävar blandade nötter (jag hade hasselnötter, valnötter, paranötter, mandel)

Gör såhär:
1. Lägg en skål över kokande vatten, även kallat vattenbad. Lägg i choklad och kokosolja och rör om tills allt har smält ihop.
2. Lägg 1-2 nötter i varje form.
3. Häll över ischokladen över nötterna.
4. Ställ kallt att stelna.
5. Klart att ätas

Fyll de fina formarna med olika favoritnötter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar