torsdag, december 15, 2011

Julbord 2011 på Hamburger Börs


Årets julbord med jobbet var på Hamburger Börs med en krogshow till dessert.

Julbordet:
Allt var uppblaffat och tråkigt upplagt och väldigt lite valmöjligheter för att vara ett julbord. 

Till att börja med, stenhårt smör på en för stor assiett. Det var första intrycket när jag äntligen kom fram till julbordet efter 15 minuters köande. Satte liksom standarden. Jag kanske ska skicka mitt recept på uppvispat smör till dem?

Brödet, nåt billigt svampigt vörtbröd ala Euroshopper. Skitäckligt!

Rörorna lyste med sin frånvaro. Gräddfil någon? Ja det hade faktiskt räckt med lite gräddfil.

Ägghalvor med trist vattnig stenbitsrom (kändes som nåt billigt skit ala Euroshopper).

Rödbetssalladen var också nåt billigt skit.

Sillen hade de spetsat till med apelsin- och kanelsmak, glöggsmak, senap och nån annan jag inte kommer ihåg nu. Apelsin- och kanelsillen var vidrig, glöggsilen gick ner och var helt okej och övriga var också ok. Men jag saknade löksillen. Sill som är så enkelt att få gott. Undrar om det ens var nån riktig kock där?

Laxen var fin i smaken men var också grymt fult upplagt. En enda stor fisk där alla ska gräva. Ja ni kan ju gissa hur den ser ut efter ett tag. Nam nam. Not!

Skinkan var ok tillsammans med senapen.

Janssonen var tydligen god enligt bordsgrannen men den såg jag inte till när jag gick och hämtade mat och jag vägrade ställa mig i kön igen. Så jag hämtade bara mat en gång.

Godast på hela julbordet var de tjocka ribsen. Tyvärr tog jag bara en liten bit.

Sen när alla hade ätit upp så var det dags för dessertbordet som var lika fattigt tilltaget som det övriga.

Så det var nog billiga råvaror i överlag. Eller så är det bara jag som är van vid kvalitet på maten och inte tolererar vad för skit som helst längre.

Hatar faktiskt hela buffégrejen om jag ska vara ärlig. Man blir framforslad som packade sillar och det är trångt och jävligt och det tar tid. Sen när man ska tillbaka till bordet så måste man krångla sig tillbaka för att det är trångt överallt.

Fick känslan av buffé ala Viking Line, billigt white trashskit. Mata, underhåll och ta betalt så ska väl svensken vara nöjd. Nåt sånt ungefär. Servitören var dock urcharmig så cred till honom.

Behållningen var att sitta med sina kära kollegor och prata bort några timmar.

Julkänsla:
Nej ingen sådan över huvudtaget.

Krogshowen:
Pernilla Andersson - Underbar as usual, det var kul att se henne eftersom jag gillat henne ett tag nu. Men jag hann bara se 2 nummer av henne innan jag gav upp.

Eric Gadd - Grym!

Niclas Strömstedt - Niclas är bra och duktig men han har otroligt tråkig musik, gäsp!

Petra Mede - Pinsam! Det var därför jag gav upp. Jag klarade inte mer av henne. Varför har de med henne? Ett tips, kan man inte sjunga så ska man inte sjunga, inte ens om man gör nåt som ska föreställa ett parodinummer. Det var verkligen inte kul! Det var bara plågsamt och pinsamt. Om jag ska vara ärlig så led jag med henne. Jag skrattade lite förläget kan man säga.


Sammanfattning:
Sämsta julbordet ever och då har jag ändå varit på några i mina dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar