tisdag, oktober 18, 2011

Korvstroganoffen som får vegetarianer på fall

Jag var vegetarian för många år sedan. Jag var det ganska exakt i 6 år. En dag fick jag cravings. På korvstroganoff. Så sagt och gjort, jag gjorde min goda korvstroganoff som jag lärde mig att göra redan i gymnasiet. Sen dess har jag gjort den exakt såhär. Nu för tiden köper vi ekologisk falukorv förstås. Jag äter min korvstroganoff med sallad, övriga familjen med ris från Saltå Kvarn.

Ingredienser
600 g falukorv
2 gula lökar
smör
2-3 msk tomatpuré
ca 4-5 dl grädde
salt
vitpeppar

Gör såhär:
1. Skär falukorven i stavar och hacka den gula löken lagom fint.
2. Stek korv och lök i en klick smör tills de är fint stekta runtom.
3. Klicka i tomatpuré och blanda ordentligt.
4. Häll i grädde och låt koka in i ca 10-15 minuter.
5. Smaka av med salt och peppar. Oftast behövs ingen salt eftersom korven i sig är hyfsat salt.

Servera med ris och sallad. Bara sallad om du lowcarbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar