lördag, oktober 29, 2011

Ännu mer nya kryddor

Tycker Kryddhusets kryddor ligger i fina burkar. Lite smalare och högre än de vanliga som finns i butikerna.
Min kryddrensning fortsätter. När en krydda tar slut så försöker jag hitta den som ekologisk variant. J sa att han sett kvalitetskryddor från Kryddhuset på Ö&B av alla ställen, och de har ju nyligen öppnat här på Värmdö. Så sagt och gjort. Vi åkte dit idag bara för kryddorna och köpte på oss ett gäng. Lagerbladen och Mejramen hittade jag dock hos Coop Forum.


Så jag köpte faktiskt även två kryddor som inte var ekologiska. Bland annat en grillkrydda helt utan tillsatser (halleluja). Har inte hittat en enda sådan hittills så därför köpte jag den, även om den inte var ekologisk. Återkommer med hur den smakade när vi testat den.


Surfa in hos Kryddhuset om ni är nyfikna på dem.
Och en eloge till Ö&B som har bra kryddor. I övrigt är butiken klaustrofobisk och ful och obehaglig med alla dåliga varor, så det kändes härligt att hitta något av kvalitet där.

2 kommentarer:

  1. Ja lite skumt är det att världens sämsta butikskedja ÖoB har lyckats få in sådana här kryddor medan coop o ica fortsätter köra med sina gamla tråkiga produkter.
    Kul att jag lyckades lura in dig i den affären, så vi får väl tacka en fd kollega till mig J Edqvist som lurade mig att gå in i ÖoB för andra gången i mitt liv när de öppnade i Kista Galleria.
    //J

    SvaraRadera