söndag, september 25, 2011

Varför ekologiskt?

Därför!!!

Nähä, det räcker inte som svar?

Men iaf, för några år sedan så var det en högljudd debatt om ekologiskt vs konventionell odling. Där Marit Paulsen var en som gjorde en skum helomvändning. Innan hade hon alltid förespråkat ekologiskt. I alla fall vad jag kan minnas, och helt plötsligt så snackade hon om att ekologiskt var sämre. Vad hände liksom? Jag blev duktigt förvirrad av den debatten. Men fortsatte ändå min ekologiska väg som nu senare visat sig vara helt rätt väg för mig och min familj att gå. Vi mår bättre och både jag och sonen har blivit av med våra eksem. Jag tänkte att jag under taggen "ekologisk odling" ska skriva mer om just ekologisk odling och varför jag tycker det är bättre. Det kommer inte vara några långra utläggningar utan små korta avsnitt för eftertanke. Så stay tuned...


Kravs gamla logga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar