lördag, september 24, 2011

Skandal

Idag var jag nära på att bli förgiftad på M/S Kinda i Linköping.

De försökte få mig att äta denna blandning:

Vatten, vegetabiliskt fett, vegetabilisk olja, filmjölk, modifierad stärkelse (tapiokabaserad),
salt (1,5%), emulgeringsmedel (sojalecitin och E471 av vegetabiliskt fett), konserveringsmedel (kaliumsorbat), arom, A- och D vitaminer.

De hade nämligen bara margarinet Lätta att välja på till det goda brödet. När jag frågade servitrisen om de bara har Lätta och om de kan erbjuda Bregott istället fick jag detta snorkiga svar tillbaka "JA det är Lätta och NEJ vi har inte bregott".  Hmmmm schysst attityd av en servitris.

Men vad innehåller bregott då? Eftersom det är det enda jag kan tänka mig att ha på mackan?

Jo: Grädde, rapsolja, salt, mjölksyrakultur.
Enkelt val va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar