söndag, februari 19, 2012

Värmdö Musteris äppelmos

En av de godaste äppelmosen jag någonsin ätit, kommer från Värmdö Musteri.

Det jag tycker är charmigt är att de även skrivit vilken äppelsort moset är gjort av. När vi köpte denna burk på Siggesta gård förra helgen så hade de två olika äppelsorter att välja mellan. Enda minuset som jag ser det är att de inte är ekologiska, men när man kollar in deras hemsida så köper de äpplen från privatpersoner och då är äpplena förhoppningsvis inte besprutade med gift. Så jag känner mig hyfsat trygg med denna produkt.

Inga konstigheter, bara äkta vara.

2 kommentarer:

  1. Larvigt god äppelmos faktiskt, glömt bort att det är så äppelmos skall smaka egentligen. Kul att du hittade deras blåbärssylt också, den var också god...

    //J

    SvaraRadera
  2. Äppelmusten är också helt fantastisk!

    SvaraRadera