måndag, februari 20, 2012

GI-bröd från Ewalie

Hittade detta halvfabrikat för ett tag sedan. Ewalies GI & Ekologiska brödmix. Testade att baka med den i helgen och det var ett riktigt gott bröd. Det enda du behöver tillsätta är 5 dl naturell yoghurt. Jag tog rysk yoghurt som har lite högre fetthalt. Vi tyckte om detta bröd allihop. Men jag tror inte jag kommer köpa den fler gånger. Jag menar att jag kan nog röra ihop min brödmix själv lika snabbt och jag har några goda recept på lowcarbbröd som till och med innehåller mindre kolhydrater än detta bröd.

Fördelen med en sån här mix är att man inte behöver köpa hem alla frön och nötter och torkade frukter som brödet innehåller, så okej jag kanske köper den fler gånger ändå. Men är man som jag är, så har man ändå det mesta hemma och då kan jag likaväl göra bröd från grunden själv. Men jag tycker produkten som så är helt okej och kan rekommendera detta till andra. Bättre att köpa detta än de massproducerade skitbröden som finns i alla butiker nu för tiden.


1 kommentar:

  1. Tack för ett trevlig inlägg, bye the way, det blir mycket billigare att köpa vår mix än att handla hem alla råvaror!

    Varma hälsningar
    Ewalie

    SvaraRadera